Terénní sociální služba
V Děčíně IV, V, VI (levý břeh Labe) a v Boleticích nad Labem Děčín XXXII
ZÁSADY (principy) SOCIÁLNÍ SLUŽBY
Zásady terénní sociální služby (dále jen zásady) vychází z obecných principů sociální služby, které specifikovala pracovní skupina České asociace Streetwork. Zásady plně respektují a jsou v souladu s Interními směrnicemi spolku Indigo Děčín, z. s., Listinou základních práv a svobod a Etickým kodexem spolku Indigo Děčín, z. s. Porušení těchto zásad pracovníkem bude řešeno dle předpisu Interních směrnic.
Tyto zásady jsou zveřejněny v prostorách kanceláře terénních sociálních pracovníků, na viditelném místě a jsou formulovány takovým způsobem, aby byly pro uživatele služby srozumitelné.
4.1 BEZPLATNOST
Poskytované sociální služby jsou ZDARMA.
4.2 MOŽNOST ANONYMITY
Uživatelé služeb mají možnost využívat služby anonymně, tedy bez uvedení osobní údajů.
4.3 MLČENLIVOST
Pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o
skutečnostech, které se dozvědí
o uživatelích služby při výkonu
sociální práce. Výjimkou je oznamovací povinnost ze zákona.
4.4 DOBROVOLNOST
Nikdo není nucen nedobrovolně využívat nabízené služby. Uživatelé služeb je využívají na základě vlastní iniciativy, v souladu se svými zájmy a potřebami. Sociální služba a veškeré činnosti s ní spojené jsou poskytovány pouze s informovaným souhlasem uživatele.
4.5 ROVNOST
Poskytuje služby bez rozdílu pohlaví, rasy,
národnosti, barvy pleti, víry
a náboženství, politického
smýšlení, sexuální orientace, majetku nebo společenského postavení.
4.6 PARTNERSTVÍ A RESPEKTOVÁNÍ VOLBY UŽIVATELE SLUŽBY
Pracovníky jsou vytvářeny podmínky pro partnerský přístup, je respektována volba uživatele služeb s právem na přiměřené riziko. Uživatel je pro pracovníky partnerem, který může mít svůj názor a jehož rozhodnutí je závazné. Klient má právo na odstoupení nebo ukončení spolupráce, má právo na stížnost, má právo na změnu klíčového pracovníka.
4.7 INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
Pracovníci respektují jedinečnost uživatelů služby a motivují je k aktivnímu přístupu překonávat problémy vlastními silami. Základem plánování služby jsou individuální plány, představy, potřeby a přání uživatele, na něž navazuje funkční systém individuálního plánování s klíčovým pracovníkem.
4.8 BEZPEČNÉ PROSTŘEDÍ
Služby jsou poskytovány v přirozeném, tedy domácím prostředí klienta. Dodržují se pravidla a povinnosti s důrazem na zachování vlastního životního stylu a životní úrovně. TS zabraňuje střetu zájmů mezi pracovníkem a uživatelem (příbuzenské vztahy), respektuje mentalitu a intelekt uživatele (srozumitelně podává informace).
4.9 ZÁSADA KVALITY
Služby poskytujeme kvalitně proškoleným odborným týmem - pracovníci mají splněn kurz pracovníka v sociální službě, odbornost zajišťuje diplomovaný sociální pracovník, ročně splňují zákonem stanovenou povinnost vzdělávat se v akreditovaných kurzech ve výši 24 hodin.